Etapy współpracy

Zakres do ustalenia przed rozpoczęciem współpracy

1. Spotkanie
Omówienie oczekiwań, o jakie wnętrza chodzi i kto będzie odbiorcą, m.in. wielkość, ilość pomieszczeń, przeznaczenie, bariery architektoniczne. Omawiane są też estetyka oraz ogólny klimat wnętrz i cel jaki należy osiągnąć. 

2. Wycena / potwierdzenie / rozpoczęcie współpracy
Po wstępnym, niezobowiązującym kontakcie wykonywana jest wycena. Po jej akceptacji następuje początek pracy. 

3. Inwentaryzacja
Zmierzenie istniejących pomieszczeń. Sprawdzenie ich stanu rzeczywistego. Zweryfikowanie różnic z dokumentacją budowlaną. 

4. Układ funkcjonalny 2D
Rysunki na płasko w rzucie. Opracowanie przestrzeni pod kątem funkcji (ściany, układ pomieszczeń), wyposażenia, ergonomii i potrzeb. 
4a. Równolegle toczy się dyskusja odnośnie preferowanej estetyki, kolorów. Obejmuje omówienie doboru materiałów i wyposażenia. Jest to etap najintensywniejszy, wymagający maksymalnego skupienia obu stron. 

5. Wizualizacje 3D
Po zaakceptowaniu układu funkcjonalnego, tworzone są wizualizacje wybranych pomieszczeń. To ma być ostateczne potwierdzenie układu funkcjonalnego oraz zaproponowanych wcześniej rozwiązań, kolorystyki, materiałów i wyposażenia. 

6. Projekt wykonawczy
Rysunki 2D dla wykonawców na podstawie wizualizacji oraz omówienie ich bezpośrednio z wykonawcą. 

7. Wizyty na budowie lub opracowanie nowych rozwiązań
W razie dodatkowej konieczności, np. zmiany rozwiązań przez trudności, które nieoczekiwanie nastąpiły podczas budowy. 

8. Nadzór autorski
Polega na monitorowaniu jakości pracy i wykonawców pod kątem zgodności wykonywanych prac z dokumentacją. Spotykania odbywają się na budowie.
Szukaj
Website made with Kopage Website Builder Build a Free Website